Bufet Ramadan 2023 Grand Al-Mizan

'Bufet Makan Besar Ramadan' Grand Al-mizan sedia terima 2000 tetamu 

Grand Al-mizan kembali lagi Ramadan ini dengan bufet Ramadan dengan hidangan signature mereka, sate. Dengan tema 'Bufet Makan Besar Ramadan', Grand Al-mizan bersedia terima sehingga 2000 tempahan tempat setiap hari sepanjang Ramadan kali ini.

Saya bertuah betul dapat hadir preview 'Bufet Makan Besar Ramadan' Grand Al-mizan minggu lepas. Teruja betul nampak menu-menu kegemaran saya, sedap-sedap pula tu. Jom tengok.


Kambing Kuzi Nasi Arab 



Tak lengkaplah bufet Ramadan tanpa kambing golek satu kan? Begitulah juga di Grand Al-mizan. Kalau suka kambing well done dengan sos-sos ala Arab, datang ke Bufet Makan Besar Ramadan Grand Al-mizan ni.

Padankan Kambing Kuzi dengan Nasi Arab yang dihidang sekali bersamanya tu. Letak sos pudina dan acar macam manis, lengkaplah gabungan rasa masam, masin, manis dan lemaknya.


Sate Daging Sate Ayam


Masa preview bufet Ramadan tu, kami dihiburkan oleh Emcee Zana. Bila Emcee Zana tanya beberapa tetamu yang datang malam tu, ramai yang jawab "sate paling sedap". Masa tu barulah saya tahu yang Grand Al-mizan terkenal dengan signature 'Sate Al-mizan'. Memang ramai yang serbu bufet Grand Al-mizan untuk makan sate tanpa had. Ha!



Memang padu sate-sate dengan bawang dan timun segar, siap nasi impit. Cicah pula dengan sambal kacang likat cukup rasa. Sempurna.


Sup Berempah


Inilah yang saya paling teruja sekali! Sup daging itu biasa. Sup gearbox itu biasa. Sup babat itu kurang biasa. Namun, sup urat dan sup lidah itu luar biasa dapat jumpa dalam bufet ya. Maka, itu jadi lauk pertama dan terakhir saya malam itu.

Nasib baik banyak lagi lauk lain kena rasa, kalau tak ke warung itu ajelah si Ajan berulang sampai ke sudah.

Bahagian-bahagian lembu tu semuanya lembut-lembut dan penuh rasa rempah, walaupun cuma ditambah sup kemudian. Sup pula jenis yang jernih, sesuai citarasa saya. Sambal kicap harus ada, gaya Johor sejati. Lengkaplah kegembiraan saya malam itu.


Ayam Masak Lemak Cili Api

Mungkin ramai yang rasa Ayam Masak Lemak Cili Api ini lauk biasa. Tapi malam tu saya terpikat betul dengan Ayam Masak Lemak Cili Api di Bufet Makan Besar Ramadan Grand Al-mizan ni. 

Satunya, sebab cara masakan yang direbus, bukan ditumis, memang kegemaran saya. Keduanya, pekat santan dan kunyit tu memang betul-betul kena dengan selera saya, sedang-sedang saja. Sedap digaul melaut dengan nasi putih.



Lagi yang menarik dalam Bufet Makan Besar Ramadan Grand Al-mizan

Mi goreng kawah di sini bukan calang-calang ya. Kawan saya yang bukan peminat goreng tegar pun jadi terpikat. Sedap betul.

Mi kari dengan kuah cukup rasa. Kelainan mi kari ni adalah ada daun kesum. Eh, sedap pula mi kari ada rasa-rasa ala laksa gitu!

Kena cuba ayam pandan dan durian goreng ya. Lembut betul ayam pandan. Penuh rempah, stail basah-basah dalam daun. 



Hati-hati makan durian goreng: gigit separuh, terpancut semua isinya keluar! Hahaha. Dah terkena, kenalah ingatkan orang lain. Nikmat betul dapat durian.


Untuk pertanyaan dan tempahan

Hubungi terus Grand Al-mizan





Afzani Tual (Ajan)

I take notes of happenings in my life in hope as a piece of my life betters, so does yours.

Post a Comment

Komen anda tertakluk bawah akta Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia.

Previous Post Next Post